درباره دلایل اصلی انتخاب بسته بندی و به کار بردن آن بحث کرده ایم. از مقرون به صرفه بودن و راحتی حمل و نقل گرفته تا حفاظت از محصول. این موارد در مورد اجزای بسته بندی مانند

تسمه بسته بندی نیز بررسی شد.

تسمه بسته بندی پلاستیکی مانند

تسمه پلاستیی PP،

بسته بندی پت به طور کامل بررسی شد.

انتخاب بسته بندی

همچنین عنوان کردیم که قیمت بسته بندی باید سهم بسیاری کمی از هزینه بسته نهایی را شامل شود. در مواردی این مقدار را حداکثر ۱۰% هزینه تمام شده می دانند. می دانیم که مصرف کننده توقع دارد هزینه بسته بندی برای او رایگان باشد و جهت جلب توجه و رضایت اوست.

بسته بندی ویژه

اگر بخواهیم موارد عنوان شده را به صورت خلاصه و دسته بندی شده عنوان کنیم، باید به این شکل نگاه کنیم. در حقیقت برای انتخاب بسته بندی باید ظاهر زیبا را در نظر گرفت. محصول باید در داخل آن حفاظت شود و سالم بماند. حمل و نقل آن به سادگی با استفاده از پالت های استاندارد امکان پذیر باشد. برای قرار گرفتن در قفسه ها و جایگاه فروشگاه ها قابلیت ایستایی داشته باشند.

انتخاب بسته بندی و عوامل مهم دیگر

امروزه تنها به کارگیری نکات اصلی انتخاب بسته بندی از سوی مشتری، حکم فرما نیست. عوامل دیگری در پیشی گرفتن از رقبا حضور خود را پررنگ تر کرده اند. تقریبا تمامی کسب و کارهایی که امروزه دوام آورده اند، استانداردهای بین المللی

بسته بندی را رعایت می کنند. به این معنا که موارد گفته شده قبل، دیگر عامل فروش بیشتر نیستند. بلکه به عبارتی تبدیل به وم فروش شده اند. اگر کسب و کاری استاندارد بسته بندی را رعایت نکند، از بازار رقابت خارج می شود.

بسته بندی اینترنتی

بنابراین در بازاری که تقریبا همه رقبا استانداردهای بین المللی بسته بندی را رعایت می کنند، باید به سراغ عوامل جزئی تر در بسته بندی رفت. برای مثال امروز احساسات مشتری در خرید محصولات اهمیت پیدا کرده است. یا موردی که در مطالب گذشته به آن پرداخته ایم، بحث بسته بندی محصولات اینترنتی است.

احساسات و دخالت در انتخاب مشتری

قبل از شروع بحث در این رابطه، باید عنوان کرد که منظور از دخالت در انتخاب مشتری، شکل زشت آن نیست. در بسیاری از موارد مشتری دچار سردرگمی است. مثال های آن می تواند عدم شناخت و اطلاع از وجود محصولی خاص باشد. یا در مشتری بین انتخاب چند محصول مردد است. یا مشتری درباره محصولی اطلاعات کافی ندارد و در جستجوی مشخصات دیگری است.

انتخاب بسته بندی خاص

امروزه تولیدکنندگان و فروشندگان تمام تلاش خود را می کنند تا با استفاده از رسانه ها و شبکه های ارتباط جمعی بر روی انتخاب مشتریان تاثیرگذار بگذارند. انتخاب بسته بندی مناسب و جذاب به این حوزه اضافه شده است. یعنی امروزه می توان از

صنعت بسته بندی برای جلب نظر و دخالت در انتخاب مشتریان استفاده کرد. اگر بخواهیم منصف باشیم، درصد قابل توجهی از

تبلیغات برگرفته از بسته بندی های جذاب محصولات است. اگر بسته بندی محصولی برای خریداران جذابیت داشته باشد، خود عاملی برای تبلیغ و گسترش در شبکه های اجتماعی می شود.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها